Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: węgorki ostronose  (Przeczytany 4395 razy)
dolores
Nowy
*

« : Maj 05, 2008, 09:39:04 »

Cześć ! Jestem początkująca i potrzebuję rady :3 miesiące temu kupiłam 2 węgorki ostronose(112l akwarium), jeden zrobił się duuużo większy ,grubszy,przestał się zakopywać w żwirek,czy jest możliwe ,że to kotna samiczka ? I co wtedy zrobić? odłowić do kotnika?( nie mam)zapewnić jakieś specjalne warunki?pomimo poszukiwań ,na ten temat same ogólne informacje ,nic mi nie dające znalazłam tylko

suselek72
Zainteresowany
**

« Odpowiedz #1 : Maj 05, 2008, 14:16:37 »

źródło C.Schaefer"Ryby i bezkręgowce akwariowe"
1. Macrognathus aral (długonos jednopasy) Mastacembelidae (długonosowate)
samice o pełniejszym ciele, większe, samce z czerwienią w ubarwieniu
ikra składana w pobliżu powierzchni wody, wśród korzeni roślin pływających, najczęściej kilka samców zabiega o jedną samicę brak opieki nad lęgiem, wychów młodych drobnym pokarmem nie jest trudny

2.Mastacembelus erythrotaenia (długonos ognisty, węgorek ognisty) Mastacembelidae (długonosowate)
samice mocniej zbudowane o pełniejszym ciele - dorasta do 100 cm , w handlu liczne odmiany dorastają 15-20cm
do tej pory nie rozmnożono go w akwarium

wiem że nie odpowiedziałam ci bezpośrednio na pytanie ale przyznam że nie spotkałam się jeszcze z "węgorkiem ostronosym"? sprawdź w internecie podane nazwy porównaj zdjęcia z twoimi rybkami może coś znajdziesz Wink
dolores
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Maj 05, 2008, 15:03:07 »