Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Obsada 240l  (Przeczytany 1592 razy)
shin
Nowy
*

« : Luty 12, 2010, 12:07:45 »

Pierwszy post na forum, więc witam wszystkich! Nie jestem całkiem początkujący, bo mam już jedno akwarium (60x30x30 profil), w którym mam całą masę krewetek i kilka microrasbora galaxy, jednak prosiłbym o radę w sprawie świeżo założonego 240l, bo nie chcę przerybić, i mam mętlik w głowie jeśli chodzi o brzanki.

Akwa standard (120x40x50 proste). Z roślin: pistie, mech jawajski, hygrophila difformis i corymbosa, rotale, moczarki, kryptokoryny, microsoria. Na dnie jest ziemia przykryta 5cm piaskiem rzecznym (1-2mm). Wala się tam też kilka małych korzeni. Filtracja hamburskim filtrem matowym, temp. 25-26 stopni.
Parametry kranówy chwilowo (niedługo instalujemy zmiękczacz - pH pójdzie w górę, ale już mam kupiony na to torf Wink) są takie:
GH - 19
KH - 9
pH - 7,5-8

Proponowana obsada:
- 8x piskorek
- 6x otosek
- 15x brzanka pięciopręga
- 1x lub 1+2x gurami marmurkowe
- krewetki amano
- świderki

Wiem, że otosek to nie Azja, ale powiedzmy, że ktoś mnie zamorduje, jeśli otosków nie będzie Wink Brzanki pięciopręgie podobno są raczej nieśmiałe i powinny dać spokój gurami, czy ktoś ma i może się wypowiedzieć? Nie będzie tu przerybienia? Można by było jeszcze jakąś ampularię dorzucić?
Ropek
Bywalec

« Odpowiedz #1 : Luty 12, 2010, 12:17:08 »

Ph musi iść w dół, a nie w góre.
Brzanki pięciopręgie są ok. Mozesz dać też np. wysmukłe.
Gurami mogą być dwa haremy, ale jak chcesz jeden to ok.

shin
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Luty 12, 2010, 15:15:43 »

PH będzie zbijane, ale w kranie musi pójść w górę - niestety, ale tak działają dostępne na rynku zmiękczacze, bo praktycznie 90% z nich jest zapakowane kationitem sodowym. Wszystko będzie pięknie, jak dorwę HCl.
grodek78
Stały użytkownik

« Odpowiedz #3 : Luty 12, 2010, 21:12:12 »

Obsada jest ok.