Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Choroby « CHora welonka - jak jej pomóc
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: CHora welonka - jak jej pomóc  (Przeczytany 2258 razy)
Janinka86
Nowy
*

« : Styczeń 20, 2011, 14:55:42 »

Witam, posiadam akwa 72l i byłam zmuszona przechować w nim dwa młodziutkie teleskopy (wiem, że większość zaraz będzie mi pisać, że to za mały zbiornik dla welonów, choć szczerze mówiąc to różne źródła różnie podają, ale teleskopy są na razie maleńkie, a za jakiś czas wylądują w odpowiednim dla siebie akwarium :-)). Trafiły do mnie wczoraj, jestem początkująca w akwarystyce i nie wiem co im jest, ale jedna w ogóle nie pływa, nic nie je, tylko "siedzi" (bo nawet nie pływa) przy powierzchni, ma jakby powyginany ogonek. Druga raczej pływa, ale czasem też jej się zdarza posiedzieć przy powierzchni, choć wydaje się być zdrowa, je, pływa i syfi - jak to welonka Wink ale martwi mnie ta co się zaszyła w roślinkach przy powierzchni, co może jej być i jak jej pomóc? Nie znam się, ale doradzono mi preparat CMF, więc dodałam go trochę, ale nie widzę jak na razie poprawy Sad
Dziękuję za wszelkie porady i pozdrawiam
Seboos
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Styczeń 20, 2011, 15:28:45 »

A co jest w tym akwarium poza rybami ? Filtr jakis jest ? Jakie parametry wody ? Akwarium dojrzalo ?

Janinka86
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Styczeń 20, 2011, 15:41:17 »

Akwarium mam od 3 miesięcy, więc woda jest ok, mam w nim neonki, żałobniczki, kiryski, otoski i bystrzyki (wiem, że welony do obsady nie pasują, ale tak jak pisalam to tylko ich przejściowe lokum), jest też sporo roślin, podłoże kwarcowe. Filtr Aquael 350l/h, grzałka jest, 25 stopni utrzymuję w tym akwa, a czytałam, że welonki potrzebują 20-26. Ph niestety nie znam w tej chwili...
Seboos
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #3 : Styczeń 20, 2011, 15:50:11 »

a poziom NO3 ??