Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Sprzęt, technika akwarystyczna « Podłoże z gliny naturalnej - co i jak.? Pytanie
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Podłoże z gliny naturalnej - co i jak.? Pytanie  (Przeczytany 1951 razy)
dudek1015
Nowy
*

« : Listopad 04, 2012, 20:58:28 »

Witam nie wiem czy to dobry dział, jeśli zły to proszę o przeniesienie.
Mam takie pytanie reaktywuje swoje stare akwarium 120l i mam zamiar zrobić podłoże z warstwy gliny, ziemi i żwirku.
Mój sąsiad kopał studnię i miał dużo gliny, więc trochę od niego wziąłem. I teraz co powinienem zrobić krok po kroku abym mógł użyć tej gliny w akwarium? Czytałem gdzieś że trzeba ją upiec w piekarniku zanim umieści się tą glinę w akwarium. To prawda?
Jestem zielony w tych sprawach także proszę o wyrozumiałość :]   
ducze
WhiteWater
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Listopad 05, 2012, 10:02:30 »

Wymieszać trochę gliny z ziemią, przykryć sporą warstwą drobnego żwiru i gotowe.

Tylko nie zapomnij posadzić od razu sporej ilości zielska.

dudek1015
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Listopad 05, 2012, 16:23:28 »

a tej gliny nie trzeba jakos odparzać albo piec żeby pozbyć się bakteri albo czegoś? Bo nigdy nie wiadomo .... może koparka która kopała tą studnie może miała na sobie smar albo cos innego i zabrudziła tą glinę... Może ktoś jeszcze inny się wypowie 
szakallo
Bywalec

Bo rybka lubi pływać.

« Odpowiedz #3 : Listopad 06, 2012, 07:31:10 »

Cześć, możesz zajrzeć do mojego linka z akwarium jak ja robiłem akwarium z gliną.
A jeśli chodzi o glinę po wykopie to zrób to tak- wybieraj duże grudy po kopaniu i odrzuć to co na wierzchu a bierz samą glinę ze środka grudy.
Glina jest zazwyczaj szczelna przez swoją plastyczność więc nawet jak jest jakiś olej lub smar po prostu odrzucisz go razem z wierzchnią warstwą.

dudek1015
Nowy
*

« Odpowiedz #4 : Listopad 06, 2012, 17:14:39 »