Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Obsada 60 l  (Przeczytany 3571 razy)
Konar
Nowy
*

« : Czerwiec 09, 2013, 10:34:40 »

Witam wszystkich,

Jestem początkującym akwarysta, który jednak czyta forum od dłuższego czasu i chce spróbować profesjonalnie podejść do tematu.
Zakupiłem akwarium 60 litrowe - długość 50 cm, szerokość 30 cm, wysokość 50 cm.
Ustawiłem je w średnio nasłonecznionym miejscu. Stoi na dobrym podłożu - szafka stojąca, które zostało przetestowane przez profesjonalnego akwarystę ze sporym doświadczeniem - wujek zajmuje się akwarystyką od 40 lat. Pod akwarium umieściłem małą warstwę styropianu. Filtr pracuje już od tygodnia, grzałka podłączona również. Nie znam jeszcze wyników pomiarów wody, ale niebawem zakupie odpowiednie testy. Temperatura będzie oscylować w granicach 20-26 stopni.

Ponieważ nie chce uczyć się kosztem ryb, chciałbym rozpocząć swoją przygodę z akwarystyką od rodziny Piekniczkowatych. Z tego co wyczytałem na forum są to ryby typowe dla początkującego akwarysty, a skoro tak to dla mnie uważam są w sam raz.

Chciałbym uprzejmie zapytać jakie według Was zakupić ryby, a przede wszystkim w jakiej ilości. Ogólną zasadę 1 cm dorosłej ryby = 1 cm akwarium , przeczytałem, że budzą u profesjonalisty uśmiech, ale od czegos trzeba zacząć, a zatem chciałbym usłyszeć od Was, osób doświadczonych, jakie jest Wasze zdanie.

Co do ryb - myślałem naprawdę od najmniej wymagających - pawie oczka, mieczyki, glonojady, wieloplamka, ale nie wiem czy się nie pozabijają. Wyczytałem, że są towarzyskie, ale proszę bardzo o wasze opinie.

Dno - chciałbym na razie pozostawić czyste, mam tam dwa spore kawałki drewna, cztery roślinki średniej wielkości (wybaczcie zapomniałem nazwy). Przez czyste dno rozumiem to, że chciałbym tam mieć większe kamyki - nie wygląda to na początku zbyt imponująco, ale jest podobno łatwiejsze w czyszczeniu, przynajmniej dla osoby początkującej.