[flash=200,200]Wita jestem początkującym akwarystą . niestety od 1 miesiąca zmagam się z dziwną chorobą rośliny może zaczne od opisu akwarium :
rodzaj oświetlenia : świetlówki, 2 sztuki po 16 W
- pojemność akwarium :120 l
- nawożenie nawóz w płynie planta ganier classic oraz planta ganier carbo dawkowałem 1 raz w tygodniu po 8 ml każdego
po za tym do wody również dodawałem bakterię w płynie oraz środek przeciw chorobom CMF firmy tropical
- parametry wody : niestety z parametrów wody wiem tylko ,iż mam ph 7 oraz na pewno twardą wodę
- ilość i częstotliwość podmian wody : raz w tygodniu po 15 l
z ryb posiadam 2 Duże skalary 2 mieczyki 1 bojownik 2 neonki (chwilowo ) 1 żałobniczka czarna 1 mułojad i chyba jedną molinezje (ale nie jestem pewny ) (ryby dostałem z akwarium więc przez to taka dziwna różnorodność )
Akwarium założyłem koło 15 października do 10 stycznia miałem niesamowity rozkwit akwarium rośliny rosły jak opętane natomiast chorowały mi rybby gupiki szybko padły w ciągu miesiąca (5 szt) 1 molinezja oraz 1 żałobniczka i 1 welonka w okolicach 10 stycznia zaszła dość szybka zmiana jedna z roślin nagle zaczęła gnić a na jej pędach pojawił się dziwny czarny nalot i dziwne czarne korzonki . W sklepie powiedziano mi że to są glony i potrzebuje lampy UV lampa została zakupiona koło 10 lutego niestety po dziś dzień (23 lutego )nie widzę żadnej poprawy. Pędy rośliny chorej znajdujące się we wodzie wyglądają fatalnie natomiast te które wystają ponad wodę wyglądają na zdrowe co może być zaskakujące inna roślina będą ca w akwarium w tym czasie rozwija się wspaniale a i co najważniejsze ryby już nie chorują (: a jeszcze jedna ciekawostka na wodzie utrzymuje się jak gdyby pleśń co będzie widać na zdjęciach chorą roślinę myślę że również rozpoznacie bo ja nie znam jej nazwy . Licze na wszelkie wasze uwagi i spostrzeżenia z góry dziękuje (: