Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: atak glonów zielonych  (Przeczytany 2070 razy)
Marcel
Nowy
*

« : Kwiecień 03, 2007, 16:36:08 »

Cześć wszystkim jestem początkujący mam akwa 30 l w którym jest karaś ma ok 10 cm , welonka ma ok 8 cm i 5 glonojadów (od 2-4 cm). podłoże to żwir parę większych kamieni oraz korzeń mahoniu kupiony w sklepie. Woda jest z kranu nie odstana, ale z tego co wiem jest twarda ma ok 16 stopni (przed wlaniem mieszam ją z ciepłą), filtr wewnętrzny, nie mam grzałki. Wodę podmieniam raz w tygodniu ok 3/4 i dolewam kranówkę nie odstaną. Akwa stoi na parapecie przy oknie i w ciągu dnia tak do  12  ( okno od wschodu) jest oswietlane naturalnie, natomiast oswietlenie sztuczne (zwykła lampka na biurko z żarówką 60W) jest włanczane ok godz. 16. Glony osiadają na ściankach, żwirku, kamieniach, roślinach (kilka musiałem ostatnio wyrzucić bo już opadły na dno) głównie tam gdzie dociera więcej światła, ale też w mniej naświetlonych miejscach, na korzeniu jeszcze nie ma bo włożyłem go 2 dni temu. Wlewłem środek na glony w płynie firmy tetra (kolor płynu bordowy), ale nic nie pomaga. Ok 2 tyg. temu czyściłem całe akwa włącznie z gotowaniem żwiru aby glon z niego zniknął, ale nie pomogło. Mam pływające roślinki potocznie nazywane łezkami które szybko się rozrastają i ostatnio zauważyłem, że w otoczeniu tych roślin tworzy się na powierzchni wody taki zielony pływający razem z nimi korzuch więc usunołem te rośliny pozostawiając tylko parę sztuk. Proszę o rady jak się pozbyć tego glonu, czy żwir trzeba wymienić, czytałem o uzdatniaczach do wody tetra Aqua safe start, zeolit może to pomoże, roślina rogatek.     
Z góry dzięki. 
wiedzmin22
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Kwiecień 03, 2007, 17:03:50 »