Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Woda « Odczyn pH - co to znaczy?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Odczyn pH - co to znaczy?  (Przeczytany 2013 razy)
słoneczko2
Nowy
*

« : Czerwiec 04, 2007, 18:56:10 »

Witam . Sprawdziłam w Wodociągach jakie ph ma kranówka w moim mieście , otóż 7,3 . Nie znam się na tych parametrach , więc proszę o podpowiedż czy woda jest dobra czy zła . Moja obsada to molinezje , mieczyki gupiki , neonki , zmienniaki plamiaste , bojowniki syjamskie , zbrojnik niebieski , przeźroczka indyjska , kiryski i żabka . Czy dla roślin ph też ma jakieś znaczenie ? Mam żabienice tygrysią , moczarka , kryptokoryny , wgłębka i jakaś ludwigia o ile się nie mylę (zostały z niej strzępki praktycznie),kabomba i gałęzatka . Za wszelkie odpowiedzi dziękuję
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2007, 00:10:58 wysłane przez Oswald » Zapisane
Magdallenah
Ja.
Super aktywny

I'm ;)

« Odpowiedz #1 : Czerwiec 04, 2007, 19:03:12 »

pH - odczyn wody, jego skala wynosi od 0 - 14, przy czym wartość 7.0 oznacza odczyn obojętny, poniżej tej wartości kwaśny, a powyżej zasadowy. Wiekszość ryb akwariowych wymaga wody o 5.5 - 7.5pH, niektóre np. z jezior Tanganika lub Malawi 7.8 - 9.5pH, w przypadku zmian, należy systematycznie kontrolować odczyn i nie dopuścić do przekroczenia wartości granicznych:
poniżej 4 i powyżej 10, które są śmiertelne dla wszystkich ryb. Korygowanie odczynu wody, możemy przeprowadzić w następujący sposób:

pH-u Ciebie jest całkiem OK ale kranówka może miec takie pH ale to nie musi sie utrzymać (zawsze można sobie wrzusić muszelke) u Ciebie/lepiej sprawdz jakie pH jest w twoim akwa  Good ! Dla tylko NIEKTÓRYCH roślin ma to znaczenie ale i tak nieduże  Good !

Pozdrawiam, Magda.
wiedzmin22
Super aktywny

« Odpowiedz #2 : Czerwiec 04, 2007, 19:13:04 »