Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Oświetlenie do 45 l  (Przeczytany 1834 razy)
słoneczko2
Nowy
*

« : Czerwiec 06, 2007, 19:47:50 »

Witam . Czy do akwarium 45 l. wys. 30 cm. wystarczy jedna POWER GLO 14 W. Pani w sklepie zapewniła że tak , lecz chciałabym wiedzieć co Wy o tym sądzicie . Pozdrawiam papa
Andrij
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Czerwiec 06, 2007, 19:50:13 »

Musi być min. 22.5W

GG: 2202940
Strona klubu w którym gram: www.blekitnipiersciecj.futbolowo.pl

słoneczko2
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Czerwiec 06, 2007, 19:58:45 »

Też tak mi się wydawało , z tym że świetlówki POWER GLO ,podobno są bardzo mocne, nie znam się na tym. Pani w sklepie zapewniała  np. Aqua glo może nie wystarczyć , ale przy tej wysokości zbiornika POWER GLO to będzie aż za dużo .
Emi
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #3 : Czerwiec 06, 2007, 21:07:19 »

To zależy co chcesz tam mieć za rosliny. Dla większości popularnych roślin wystarczy.

Pozdrawiam,
Emi

Górnośląskie Stowarzyszenie Akwarystów - www.gsa.org.pl

Małe jest piękne... ale w większym ryby czują się lepiej.
Oswald
Super aktywny

Moje Logo

« Odpowiedz #4 : Czerwiec 06, 2007, 21:52:24 »

Zaleta PowerGlo jest to, ze troche bardziej wybarwia kolor niebieski u ryb. Czyli duza czesc mocy idzie na produkcje niebieskiego zakresu widma. To jest troche korzystne dla  oka, jak sie ma niebieskie rybki. Ale niebieski zakres ukorzystnia rozwoj glonow. IMHO AquaGlo by Ci w zupelnosci starczyla i jest duzo tansza.

Tak czy siak - oby dwie lampy maja te sama moc, tylko widmo sie troche inaczej rozklada. Roslinki potrzebuja bardziej te czerwone zakresy - glony te niebieskie.

Ciekawe, czy "pani" spytala sie pierw, jakie masz rosliny, zanim udzielila porady.

Musi być min. 22.5W

Taka wypowiedz nie jest zbyt precyzyjna. Duza role gra wysokosc akwa, takze czyste przeliczanie mocy na litry nie jest optymalnym patentem.