Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Bielejąca woda  (Przeczytany 2278 razy)
Bolekgt2
Nowy
*

« : Październik 09, 2007, 07:28:22 »

Witam.
Jestem początkującym akwarystą ale do tej pory było Ok, teraz potworne problemy z wodą.
Z pewnością powiecie, że na tym forum postów na ten temat jest sporo, wystarczy tylko poszukać.
Z całą pewnością. Przepraszam więc za otwarcie nowego wątku, ale nawarstwiły mi się kłopoty z których muszę szybko wyjść.
Myślę, że jako wielbiciele tej dziedziny hobby mi wybaczycie.
Przejdę do tematu: Woda bardzo szybko się psuje - bieleje (jakby mąka, lub wapno) i strasznie śmierdzi.
Kojarzę, że to azotany, ale 2/3 wody wymieniałem 3 dni temu (poprzednio też niewiele więcej)
Jest to dla mnie mocno kłopotliwe ze względu na remont, który jest przeprowadzany u mnie w domu (ogólny sajgon i nawartwienie problemów o których pisałem).

Akwarium: 72 L, filtr zewn TetraTec 700, temp 25 st, lampa UV (nieużywana)

Proszę o pomoc co mogę zrobić doraźnie, aby następna wymiana nie musiała następować co 3 dni i jak uniknąć problemu na przyszłość.
Dodam, że żadnych dodatków chemicznych dotychczas nie stosowałem (a może powinienem Sad  )
Paskuder
Nowy
*

Faustus - najlepsze piwo pod słońcem!

« Odpowiedz #1 : Październik 09, 2007, 08:31:00 »

A kiedy zalales aqwa? Podaj parametry wody bo na oko to chlop umarl  Wink U mnie bylo podobnie - woda jasno metna i jechalo od niej jak z bagna przez jakies 2-3 tyg. W moim przypadku byl to wynik niedojrzalego aqwa. Zadna chemia mi nie pomagala, poprostu woda zastabilizowala sie sama po jakims czasie i podmiance ok 50%, po 2 dniach bylo super. Jezeli to nowe aqwa to daj mu czas i nie zamykaj pokrywy zeby sie swinstwo odparowalo a nie kisilo na powierzchni.
Bolekgt2
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Październik 09, 2007, 08:51:14 »

Akwa ma 2 miesiące i było OK.
Ostatnia wymiana wody 2 dni temu (2/3 stanu)