Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Woda « zrobiłam głupotę POMOCYYYY
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: zrobiłam głupotę POMOCYYYY  (Przeczytany 3187 razy)
monikaPW
Nowy
*

« : Listopad 08, 2007, 19:28:33 »

Witam wszystkich-jestem nowicjuszem

Od trzech tygodni w naszym domu stoi 25 L akwarium. Niestety zrobiliśmy głupotę  Embarrassed. Nie czekaliśmy aż akwarium dojrzeje, tylko wpuściliśmy 5 molinezji i 4 brzanki sumatrzańskie. Oczywiście po tygodniu trzech molinezji już nie było. Podmieniliśmy wodę, dodaliśmy aqutan Sera i nitrivec, zgodnie z informacjami ze sklepu zoologicznego. od tej pory było względnie aż do wczoraj. pH wzrosło i obecnie wynosi ok 8 (wg testu akwin). Kolejna molinezja popłynęła do rybiego raju. Temp w akwa ok 27, filtr aquael fan mini plus.Co mam zrobić bo nie chcę tracić rybek.

Dziękuje za każdą pomoc

Pozdrawiam

Monika

akwarium-25l
4x brzanka sumatrzańska
1x glonojad
1x molinezja + 7 "przecinków"
helbards
Stały użytkownik

« Odpowiedz #1 : Listopad 08, 2007, 20:17:34 »

Hh...trudna sprawa Smiley po pierwsze rybki za duże jak na ten litraż... a co do równowagi to może pomóc roślinność (żywa) w miarę  możliwości będzie pobierała No3 i No4
a jeśli o ph chodzi , to regularne wymiany wody Smiley - co 3 dni około 20-30%...i miejmy nadzieje że w czasie 1-2 tyg się wszystko unormuje...

Pozdrawiam , Paweł

Satanic
Stały użytkownik

Warto czytać poto żeby wiedzą dzielić sie z innymi

« Odpowiedz #2 : Listopad 08, 2007, 20:31:33 »

Filtr całą dobę.
Żywe rośliny.
Podmiana wody nie na kranówę ale na odstaną lub na demineralizowaną(taką jak do żelazek lub akumulatorów-dostaniesz ja na stacji benzynowej w bańkach po 5 litrów)..
Za duże rybki masz jak na takie akwa i to tez będzie problemem.
Staraj sie nie używać żadnej chemii w akwarium to ostateczność bo cały ten szajs odbija sie na zdrowiu rybek.