didii
Nowy
|
|
« : Luty 02, 2010, 23:42:40 » |
|
Jestem początkująca pomóżcie prosze co robić? Chce przenieść moje welonki do 150 l akwarium. Akwarium już dojżewa.Do tej pory moje welonki każda osobno żyły w 20 litrach (kupiłam je niestety z ospą ważniejsze było leczenie niż uruchamianie akwa więc wsadziłam każdą w 20l zbiornik-przeżyły) no i nieżle tam brudziły,jak je przeniose to gdzieś za tydzień musze zrobić podmiane wody. No i co w tedy mam biegać przez cały dom z wiadrami wody tak jak przedtem? Jak to się robi przy większych akwariach? no bo przecież woda musi być odstana, a od tej brudnej (jak rybki chorują) można coś przenieść przynajmniej tak słyszałam od koleżanki ona ma małe dziecko i zlikwidowała 60 litr akwarium w obawie że jej się coś rozniesie od chorych ryb. Jak wy to robicie? odpiszcie prosze.
|
|
|
|
|
|
|
Muchomorek
Super aktywny
...a cыновья уходят в бой!
|
|
« Odpowiedz #1 : Luty 03, 2010, 00:04:13 » |
|
Przy większych jest zainstalowana pompa i podłączenie do ścieku i jakiś dodatkowy zbiornik do podmian.
Z tym chorowaniem, to ktoś przesadził. nie można się zarazić od wody, wyjątkiem są ślimaki błotniarki (zarażenie motylicą wątrobową), o ile są przyniesione z rzeczki, gdzie się kąpie bydło. Jeżeli ślimaki są akwariowe, to zagrożenia nie ma. Ręce się myje porządnie i to wystarcza. Niektórzy specjalnie wstawiają do domu akwarium, bo gdy powietrze jest przesuszone, można łatwo zachorować na zapalenie płuc, a akwarium podnosi wilgotność i poprawia samopoczucie.
|
|
|
|
|
|
|
Emi
|
|
« Odpowiedz #2 : Luty 03, 2010, 10:37:39 » |
|
Didii, wodę w akwarium podmienia się przeważnie raz na tydzień w ilości 20%. U Ciebie to będzie 30 l. To 2 większe wiaderka wody nalane dzień i odstawione wcześniej w spokojne miejsce więc nie jest tak źle Przy welonach rzeczywiście trochę syfku jest. Nie wiem jaki masz filtr ale dobry, wydajny filtr kubełkowy to przy tych rybach podstawa.
|
|
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2010, 10:39:37 wysłane przez Emi »
|
|