Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: 100l obsada - prosze o pomoc  (Przeczytany 3909 razy)
lisekelk
Nowy
*

« : Listopad 15, 2005, 23:33:30 »

Witam!
Od razu zaznaczę, że jestem początkującym akwarystą-hobbystą dlatego też piszę tutaj o jakąś pomoc.
Zakupiłem akwarium 100l - już urządziłem je, woda się narazie filtruje do momentu aż zakupię rybki - czyli za jakieś kilka dni.
Planuje dać do akwarium:
neonki 10
mieczyki 5
gupiki 5
krewetka filtrująca
kosiarki 2
glonojad 2

Czy to nie za dużo? Czy można jeszcze jakieś rybki tutaj dodać? Troszke większe niż cala reszta?

Pozdrawiam
kafarski
Gość
« Odpowiedz #1 : Listopad 15, 2005, 23:54:24 »

ja bym nie mieszał gupików ,mieczyków  i neonków razem bo jeśli chcesz żeby rybki miały dobrze to te ostatnie wolą miękką wodę. jaką wodę masz w kranie ? może dobierz rybki do tego wektora?żeby uniknąć problemów z mieszaniem wody itd.
lisekelk
Nowy
*

« Odpowiedz #2 : Listopad 15, 2005, 23:59:07 »

hmmm ... wiesz ze naprawde nie wiem jakie ma dokladnie wlasciwosci moja woda w kranie... ale jest to woda 2 pod wzgledem czystosci itd w polsce... hmm ... moze pomozecie mi dobrac jakies sensowne rybki i oczywiscie nie zebyt ciezkie w hodowaniu poniewaz dopiero zaczynam swoja przygode z akwarystyka... a wszystko przez ojca bo kiedys jak bylem maly to mielismy 200l w domu:P
kafarski
Gość
« Odpowiedz #3 : Listopad 16, 2005, 00:10:27 »

ostatecznie może być ta obsada , neonkom może się osadzać szczawian wapnia w nerkach przy twardej wodzie ale i tak żyją krótko :wink: dołożył bym jeszcze jakiegoś drapieżnika co by ci trzymał w ryzach liczbę żyworódek ,np. szczupieńczyk jakiś.
lisekelk
Nowy
*

« Odpowiedz #4 : Listopad 16, 2005, 00:17:02 »

wiem że może to będzie głupie pytanie ale... co to są "żyworódki" ?