Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj. Czy otrzymałeś swój email z kodem aktywacyjnym ?
Akwarystyka - Forum Akwarystyczne Wodnego Swiata « Akwarystyka « Woda « Doradzcie prosze czy mam odpowiednia wode...
Strony: [1]
  Drukuj  
Autor Wątek: Doradzcie prosze czy mam odpowiednia wode...  (Przeczytany 1774 razy)
lucas71
Nowy
*

« : Luty 26, 2007, 12:46:50 »

Witajcie.
Poniewaz mam zamiar uzyc wody z mojego kranu do nowo zakladanego akwarium (chce miec Brzanki rozowe i pare ryb dennych) postanowilem kupic podstawowe testy do pomiaru wody. Niestety jestem praktycznie zielony w akwarystyce wiec wybaczcie prosze moje banalne jak dla Was pytanie...
Szukalem na forum, sa opisy, lecz w zaden sposob nie moge "dopasowac" tego wszystkiego, zeby sie dowiedziec czy woda jaka posiadam bedzie odpowiednia dla planowanych ryb. Czy zechcielibyscie pomoc mi w ocenie skladu mojej H2O?

Paramtery twardosci jakie zmierzylem  (Aquatest Zoolek):
TwW = 12
TwO = 11

Parametry pH (Aquatest Zoolek pH x 2 4,5-9; 6-8):
pomiar 4,5-9 = 7,5
pomiar 6-8 = 8

Nie widze w zadnym opisie ryb wymagan co do twardosci i pH i dlatego postanowilem Was o to poprosic.
Bede wdzieczny za wszelkie informacje.

Pozdrawiam.
Jacek

Uczymy się języków obcych a po polsku piszemy i mówimy niepoprawnie - starajmy się to zmienić...
=============================================================
Pozdrawiam.
Jacek
GG: 3673121
Emi
Global Moderator
Super aktywny

« Odpowiedz #1 : Luty 26, 2007, 13:52:43 »

Chyba słabo szukałeś:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Brzanka_r%C3%B3%C5%BCowa
http://www.akwarium.mud.pl/brozowa.html
http://www.aip.pl/~zho/brzanroz.html

Będziesz musiał troszkę obniżyć ph ale myślę, że po ustabilizowaniu się akwarium samo spadnie do poziomu ok 7.

Sprawdź jeszcze jakie parametry ma Wasza kranówka po 24 h od nalania do wiadra - bo przecież taką się używa do podmian.

Pozdrawiam,
Emi

Górnośląskie Stowarzyszenie Akwarystów - www.gsa.org.pl

Małe jest piękne... ale w większym ryby czują się lepiej.
lucas71